A-Z Terbit Buku. Perkongsian tatacara kerja penerbitan buku. Aspek penting yang disentuk termasuklah merancang, menulis, mereka bentuk,
mencetak, mempromosi,menjual dan menilai semula hasil kerja sebuah penerbitan.
Sebarang pandangan, perkongsian idea dan komen adalah di alu-alukan.
No 23 Pemasaran & Pengedaran Buku
Aspek pemasaran buku biasanya telah difikirkan lebih awal, iaitu sebelum buku itu diterbitkan. Pihak syarikat penerbit mahupun karyawan telah mengenalpasti siapakah sasaran pembaca buku sebelum ia diterbitkan. Rancangan pemasaran akan disediakan bagi memenuhi sasaran pembaca tadi. Banyak cara pemasaran buku yang boleh dilakukan. Antara saluran dan kaedah pemasaran tersebut ialah secara jualan langsung, kedai buku, kontraktor penjual buku dan e-dagang.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment